مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از اواخر وقت امروز تندباد گرمیج جنوب غربی گاهی با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت در سطح استان وزیدن می‌گیرد.

سیاوش محمدی گفت: از امروز تا اواخر روز دوشنبه با کاهش فشار ستون جو بر فراز خزر و شمالغرب تندباد گرمیج جنوب غربی گاهی با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت وزیدن می‌گیرد و دما حدود پنج درجه بالا می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: از روز سه‌شنبه هوای سرد و کم و بیش ناپایدار بخشی از استان اردبیل را در بر می‌گیرد، این سامانه رفته رفته عمیق‌تر شده و در اواخر هفته ضمن تشدید سرما سبب بارش در منطقه خواهد شد.

محمدی گفت: از اواخر ۱۹ مهر با لغزش تراف‌های ناوه شمالی به همراه شارش‌های مرطوب خزری، وزش تندباد‌های سرد شمالی دما را بویژه در اردبیل به شدت کاهش داده و بارش باران منطقه را در بر می‌گیرد.

او می‌گوید: هم‌اکنون خلخال با ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین و فیروزآباد کوثر با ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های استان اردبیل هستند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار