بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح پیشگیری و مراقبت از همسالان خود در برابر آسیب‌های اجتماعی عضو یاریگران زندگی هستند.

حجت‌الاسلام حسین محمد زاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح پیشگیری و مراقبت از همسالان خود در برابر آسیب‌های اجتماعی عضو یاریگران زندگی هستند، گفت: راهبرد اصلی و محوری آموزش و پرورش، اجرایی شدن سند تحول بنیادین می‌باشد و یکی از مهمترین رویکرد‌های این سند نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس به صورت سالانه در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه این طرح برای اجرا در ۵۰۱ مدرسه استان برنامه ریزی شده، تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی این طرح سال گذشته در ۸۳۸ مدارس برگزار شد و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

به گفته وی، طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش تمایل و خودداری از مصرف موادمخدر، پیشگیری از آسیب پذیری و بروز اعتیاد در بین دانش آموزان مدارس استان به اجرا گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش نقش غیر قابل انکاری در برنامه‌های کاهش تقاضا و پیشگیری‌های اولیه از گرایش دانش‌آموزان به سمت اعتیاد دارد که این مساله به خوبی در طرح یاریگران زندگی لحاظ شده است.

حجت الاسلام محمدزاده، طرح یاریگران زندگی را از موفق‌ترین طرح‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد دانست و یادآور شد: این طرح از سال‌های گذشته در مدارس ابتدایی، متوسط اول، دوم اجرایی شده و در بخش توانمندسازی نیز سال گذشته ۶۳۵ مدرسه به صورت حضوری و غیرحضوری در این آموزش‌ها مشارکت داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی و شناخت دانش آموزان و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان، آموزش سبک فرزند پروری به والدین با ایجاد طرح یاریگران زندگی در مدارس با سه مولفه دانش‌آموزان، والدین و معلمان از جمله اقدامات قابل توجهی بوده که به منظور پیشگیری از شیوع مصرف موادمخدر در سطح مدارس اجرایی شده است.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.