دوره‌های آموزشی دانشگاه مجازی ویژه سالمندان در خراسان رضوی برگزار می‌شود

مدیر سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف بازگشت سالمندان به جامعه، دوره‌های آموزشی دانشگاه مجازی ویژه سالمندان برگزار می‌شود.

محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالمندان ۶۰ سال به بالا، پس از بازنشستگی به نوعی از جامعه جدا و دچار انزوای اجتماعی می‌شوند و این دانشگاه‌ها می‌خواهند سالمندان را به جامعه بازگردانند و از تبعات منفی انزوای اجتماعی همچون گوشه‌گیری و افسردگی آن‌ها جلوگیری کنند.

 او افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی این دوره‌های آموزشی در دانشگاه مجازی، ارتقای سطح آگاهی و دانش سالمندان ، توانمندسازی، خود مراقبتی و کیفیت زندگی آن‌ها و ایجاد یک زندگی سالم، پویا و فعال در دوره سالمندی است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اکنون دانشگاه مجازی سالمندان همزمان با هفته ملی سالمند در کل کشور اجرا می‌شود که این طرح، طی سال‌های قبل به صورت حضوری در شهرستان‌های زاهدان، رفسنجان و تبریز اجرا شده و هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرحله بهره‌برداری است و در صورت وجود زیرساخت‌های لازم، دانشگاه‌های نسل سوم به صورت حضوری و مجازی در سایر استان‌ها به مرور اجرا می‌شود.

احمدیان بیان کرد:با هدف راه‌اندازی دانشگاه مجازی ویژه سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اطلاع رسانی‌های لازم در جامعه هدف صورت گرفته است، اما در خصوص راه‌اندازی به صورت حضوری اقدام خاصی صورت نگرفته و بعد از ابلاغ وزارت و در صورت وجود زیرساخت‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: هم اکنون دوره‌های آموزشی دانشگاهی ویژه سالمندان به صورت مجازی بوده و در این دانشگاه‌ها خدماتی از جمله آموزش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف تغذیه، سلامت روان، سلامت ذهن، فعالیت بدنی و مشکلات شایع در سالمندی ارائه می‌شود و شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی برای تمامی سالمندان، مراقبان سالمند، سایر اعضای خانواده سالمند، بازنشستگان و عموم مردم آزاد و رایگان است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: سالمندان و بازنشستگان می‌توانند از طریق لینک https:// vc ۱.vums.ac.ir/salmand در این دوره‌های آموزش مجازی که از پنجشنبه هفته کنونی آغاز می‌شود شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.