مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت:کانون پرورش فکری استان دارای ۴ هزار و ۴۷۶ نفر عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال است.

سید علی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت:کانون پرورش فکری استان دارای ۴ هزار و ۴۷۶ نفر عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال است که ۶۸ درصد اعضا دختر و ۳۲ درصد پسر هستند.

موسوی افزود: کانون پرورش فکری استان قزوین دارای ۱۶ مرکز ثابت، پنج مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی است و در مجموع ۶۲ نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون در حال انجام است و کانون مهمترین نهادی است که کار تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: از ۱۶ تا ۲۲ مهر با عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده که تلنگر و نشانه‌ای برای جامعه است که حقوق کودکان جدی گرفته شود و اگر در این حوزه کم کاری شود صدمات جبران ناپذیری را خواهیم داشت.

موسوی افزود: برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری از ۱۶ تا ۲۰ مهر در کانون پرورش فکری، نقاشی روی حجم‌های سفالی بزرگ در محوطه پارک مطهری، عیادت مربیان کانون از کودکان بیمار بیمارستان قدس و اجرای طرح پیک امید در مناطق محروم از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطر نشان کرد: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی از دیگر برنامه‌های هفته کودک است که از ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی است و کانون استان قزوین دارای کتابخانه تخصصی برای کودکان و نوجوانان است که ۱۷۱ هزار جلد کتاب در این حوزه داریم که به دانش آموزان و اعضای کانون امانت داده می‌شود.

موسوی گفت: اجرای برای کودکان و نوجوانان با معلولیت جسمی و حرکتی برنامه دیگری است که در کانون اجرایی می‌شود که با حضور مربیان برای کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی برنامه و کتاب داریم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت دیگر کانون در حوزه زبان آموزی است که در کانون زبان ۲ هزار و ۵۰۰ زبان آموز در حوزه زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و عربی داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تأکید کرد: در حوزه کتاب از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۲۵ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان در مراکز کانون امانت داده ایم.

وی در ادامه به برنامه‌های کانون در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری پویش فصل کتاب در ایام تابستان، برگزاری جشن روزه اولی برای فرزندان خانواده‌های بی بضاعت، اجرای جنگ شادی، توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار، برگزاری مراسم گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله برنامه‌های ما در سال جاری بوده است.

موسوی ادامه داد: برگزاری کارگاه نجوم در بیش از ۲۱ مدرسه با ۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز، برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی در مراکز ثابت و سیار و استفاده ۱۴ هزار نفر از اعضای کانون از نمایش‌های مرکز تئاتر کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری استان در سال جاری بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: قشر کودک و نوجوان باید به معنای واقعی کلمه در دستور کار باشند و به مسائل آن‌ها پرداخته شود؛ به دلیل پیچیدگی در دنیای امروز خیلی از مسائل از عهده خانواده‌ها خارج است و آموزش‌ها به گونه‌ای نیست که از عهده خانواده برآید و لازم است مربی داشته باشند و به نیاز کودکان و نوجوانان پرداخته شود تا شاهد جامعه‌ای شاداب و خلاق در آینده داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.