آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی قزوین، روز دوشنبه ۱۴ شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار می‌شود.

سیدعلی اکبرموسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین دوشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۶ در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین واقع در شهرک کوثر برگزار می‌شود.

موسوی افزود: بیش از دو هزار اثر در بخش‌های عکس، شعر، داستانک و قصه گویی به این جشنواره ارسال شده است.

وی آغاز روند برگزاری سوگواره با عنوان (ماه زخمی) را از انتشار فراخوان در خردادماه امسال عنوان کرد که در سه بخش فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری (عکس و تصویرگری) و ادبی (داستانک و شعر) منتشر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت:در پی انتشار فراخوان بیش از ۲ هزار اثر (یک‌هزار و ۴۹۶ اثر عکس، ۳۱۶ اثر شعر، ۱۵۹ داستانک و ۳۳ اثر قصه‌گویی) به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

موسوی در ادامه گفت: با توجه به شمار بالای آثار رسیده، در ادامه پایش اولیه توسط داوران استانی، شماری از آثار به مرحله دوم داوری راه یافتند که در هر بخش دو داور انتخاب نهایی را انجام دادند.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف قیام عاشورا، ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی و تولید و ارائه آثار در این زمینه را از جمله اهداف فراخوان سوگواره برشمرد.

موسوی ادامه داد: در آیین پایانی این سوگواره محمدحسین رجبی دوانی «مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی» با موضوع تربیت و انسان‌سازی در کربلا سخنرانی خواهد کرد و اجرای چند ویژه برنامه و اهدای جوایز برگزیدگان را از بخش‌های دیگر این مراسم برشمرد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین همچنین از برپایی نمایشگاه از آثار برگزیده بخش عکاسی و تصویرگری سوگواره در مجتمع فرهنگی و هنری کانون خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.