نویسنده و شاعر دهه هشتادی گفت: مجموعه داستان «چهارشنبه ده صبح» به عنوان سومین کتاب منتشر شد.

حسین بازپور می‌گوید: مجموعه داستان نوجوان «چهارشنبه ده صبح» سومین کتاب است که شامل ۵ داستان کوتاه برای نوجوانان بوده و در ۶۰ صفحه در تیراژ ۵۰۰ نسخه به قیمت ۳۰ هزار تومان از سوی انتشارات «تیماج» منتشر شد.

او افزود: چهارم مهر، یک روز معمولی و بیست اسفند اسامی برخی از داستان‌های این کتاب هستند که در شهر‌های اردبیل، کرج و اهواز روایت می‌شوند. برای روایت داستان‌ها از راوی اول شخص، سوم شخص محدود و دانای کل استفاده شده.

به گفته آقای بازپور در این کتاب به مسائل و دغدغه‌های نوجوانان امروز پرداخته شده و با توجه به اینکه زیاد از نوجوانی فاصله نگرفته و خود نیز یک دهه‌هشتادی است شناخت خوبی نسبت به این قشر دارد.

در این کتاب به مسائلی عاطفی در مابین نوجوانان از زاویه‌های مختلف پرداخته شده؛ تضاد و تفاوت میان شخصیت‌های داستان‌های بازپور همیشه وجود دارد و شخصیت‌ها به‌نوعی با هم پیوند دارند، هر چند به تعبیر خودش همواره «یک شخصیت مستقل از خود» هستند.

این نویسنده خوزستانی در ادامه به نمایان شدن حس شاعری در آثارش اشاره کرد و یادآور شد: در تلاش بودم بستری را خلق کنم که بتوانم فرصت‌های بیشتری برای نوشتن داشته باشم و نوجوان خواننده نیز خود را در آن بستر قرار بدهد؛ در ادامه‌ی موضوعاتی که در لابه‌لای داستان‌ها نوشتم، این بود که از قضاوت و دروغ‌گویی دوری کنیم و به عشق و محبتی که مابین این نسل وجود دارد، پرداخته ام.

او در ادامه زمینه‌سازی برای گسترش ادبیات کودک و نوجوانان را از سوی دستگاه‌های مرتبط و متولیان فرهنگی لازم دانست و گفت: بازگشت نشریات کودک و نوجوان و حمایت ویژه از نویسندگان و شاعران این حوزه، سسب برون رفت ادبیات کودک و نوجوان از این بن‌بست می‌شود؛ پویایی در این حوزه، سبب رشد و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها و ابعاد است، از سویی، نبود چنین زیرساخت‌هایی مسبب ترجمه نشدن کتب خوب ایرانی است، ما این ظرفیت را داریم در جشنواره ها‌ی معتبر جهانی بدرخشیم.

حسین بازپور همچنین وجود خبرنگاران فرهنگی را سبب معرفی بیشتر و آشنایی بیشتر آحاد مردم با حوزه‌ی فرهنگ عنوان کرد که باید همگی در تلاش باشیم تا بتوانیم تولید محتوای خوب را به مخاطب برسانیم؛ مجموعه شعر نوجوانی تحت عنوان «ورزشگاهی پر از مورچه» که شامل ۱۸ شعر عاشقانه و اجتماعی در قالب چارپاره است را در سال آینده منتشر خواهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.