رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری دانشگاه ارومیه با جهاد دانشگاهی به امضا رسید، گفت: این تفاهم نامه در راستای بهره‌گیری از توان و ظرفیت پژوهشگران و تحقق همکاری در زمینه‌های گوناگون علمی- تحقیقاتی بوده است.

حسین زاده روز دوشنبه اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای بهره‌گیری از توان و ظرفیت پژوهشگران و تحقق همکاری در زمینه‌های گوناگون علمی - تحقیقاتی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی کاربردی و تقاضا محور، درمانی و آموزشی و همچنین استفاده بهینه از فرصت‌ها و توانمندی‌های بالقوه ۲ مرکز به منظور رفع نیازهای تحقیقاتی استان در زمینه زیست فناوری منعقد شد.

وی این تفاهم نامه را گامی مثبت در بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی و آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی و پژوهشکده زیست فناوری دانست و افزود: در تلاش برای ایجاد یک هم افزایی در زمینه علمی و پژوهشی هستیم.

حسین زاده ادامه داد: جهاد دانشگاهی و پژوهشکده زیست فناوری می‌توانند با هم افزایی علمی و تحقیقاتی اقدامات موثری در راستای رفع نیازهای پژوهشی و علمی استان انجام دهند.

وی در رابطه با مفاد این تفاهم نامه، گفت: تعمیق و توسعه همکاری‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، توسعه آموزش‌های تخصصی کاربردی و نوین در حوزه کشاورزی، پزشکی و زیست فناوری، ایجاد زمینه مناسب در جهت توسعه تحقیقات کاربردی و تقاضا محور، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و نشست‌های علمی تخصصی، همکاری در اجرای تحقیقات و فعالیتهای پژوهشی و همکاری در برگزاری استارت آپ‌ها از جمله مفاد اصلی این تفاهم نامه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.