مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذار خانه شریف بیرجند در خصوص باز شدن این خانه تا آخر مهر قول مساعد داده است.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خانه شریف بیرجند به عنوان اولین هتل متفاوت در بیرجند که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارد، چند سال پیش به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

او افزود: سرمایه گذار این خانه در دولت قبلی از محل منابع خود در بانک تسهیلات دریافت کرده و مجددا امسال تسهیلات دولتی برای تأمین تجهیزات گرفته است.

شاهوردی بیان کرد: طبق قول سرمایه گذار، دربِ این خانه باید آخر شهریور به روی همشهریان باز می‌شد که دیروز طی جلسه‌ای با سرمایه گذار قول مساعد برای باز شدن آن تا آخر مهر را گرفتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سرمایه گذار خانه شریف، علت تأخیر در باز شدن این خانه را نرسیدن تجهیزات اعلام کرد که اکنون تجهیزات خریداری شده و تا زمان قول داده شده، به استان وارد می‌شود.

او عنوان کرد: این بنا به همت صندوق حفظ بنا مدیریت می‌شود و طی قرارداد ۱۵ ساله با سرمایه گذار، شخص تا ۱۵ سال فرصت دارد تا بنا را مرمت و از آن استفاده کند.

شاهوردی در پایان گفت: طبق مشاهدات، سرمایه گذار این خانه، املاک اطراف آن را نیز خریداری کرده و بستر مناسبی برای اقامت گردشگران ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.