عقب نشینی روسیه از شهر لیمان اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور و نظامیان دونباس از مواضع دفاعی خود در شهر لیمان عقب نشینی کرده‌اند.

ارتش روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی تهدید محاصره، نیرو‌های متحد از شهر «کرازنی لیمان» عقب نشینی کرده و در مواضع بهتر مستقر شده‌اند. در این بیانیه اشاره شده است که نیرو‌های ارتش اوکراین در این حمله ۲۰۰ نظامی، پنج تانک و پنج خودروی نظامی را از دست دادند.

به گزارش نیویورک تایمز ، این اقدام در پی حملات گسترده ارتش اوکراین و برای جلوگیری از محاصره شدن نیرو‌های روسیه اتخاذ شده است. پیش از این نیز «دنیس پوشیلین» رئیس منطقه دونتسک، اوضاع در این منطقه را هشدار دهنده توصیف کرده و گفته بود که نیمی از این شهر در محاصره نیرو‌های اوکراینی قرار دارند.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا لایحه اعتباری جدیدی را به امضا رسانده است که براساس آن تا ۱۶ دسامبر ۱۲.۴ میلیارد دلار کمک مالی اضافی در حمایت از اوکراین اختصاص داده خواهد شد.

این طرح پیش از این توسط کنگره آمریکا مورد تصویب قرار گرفته بود. بایدن روز جمعه ۳۰ سپتامبر «قانون تخصیص مستمر و تکمیلی اعتبارات اوکراین ۲۰۲۳» که بودجه سال آینده آژانس‌های فدرال برای ادامه پروژه‌ها و فعالیت‌های مربوط به پاسخ دولت فدرال به شرایط در اوکراین را تامین میکند، امضا کرد.

این اقدام آمریکا درحالی صورت گرفته که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه رسما الحاق چند منطقه در جنوب و شرق اوکراین به خاک روسیه را امضا کرد. همه‌پرسی الحاق این مناطق به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه داشت. به گزارش رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

ارسال تسلیحات از سوی کشور‌های غربی به اوکراین درحالی است که مسکو بار‌ها به غرب درباره افزایش تنش‌ها هشدار داده است. دولت چین نیز ارسال تسلیحات به اوکراین را هیزم غرب در آتش جنگ اوکراین خوانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۱
روسیه در جنگ اوکراین شکست خورده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
چرا غربی ها میتونن بر علیه ما به متحدان خودشون این همه کمک مالی و نظامی برسونن اما ما نمیتونیم به دوستان و برادرانمان کمک چندانی برسانیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
روسیه میخواد از بمب اتمی استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
روسیه بیخود کرده ، مرتیکه به یک کشور مستقل حمله کرده کلی آدم کشته زر اضافی هم می زنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
چقد خنده دار شده دنیای امروز. هر کس تعبیری که بنفع خودشه اظهار میکنه وهیچکس بدنبال حقیقت نیست حتی اونهایی که ادعای دین ودیانت میکنن بد دنیایی شده واقعا که دیگه داره اخر زمان میشه بهیچکس وهیچ چیز نمیشه اعتماد کردن حق واز باطل نمیشه تشخیص داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
این پیروزی را به مردم غیور و شرافتمند اکراین به خصوص رهبر مردمی کشور اکراین زلنسکی تبریک عرض می نمایم توفیقات همگان را از خداوند متعال خواهانم.
و من الله توفیق
زلنسکی فرار نکرد وایستاد مردم کشورش هم حامیش شدن خیلی از این دوستان در عالم خواب دیدن زلنسکی فرار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۴:۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
ریس جمهور اوکراین یهودی هست روسیه به چیزی که می خواست رسیده مناطق مورد ادعا را از اوکراین جدا کرده داره براشون دون میریزه روسیه به مردم حمله نمی کنه فقط مناطق نظامی میزنه ۲۰ درصد خاک اوکراین جدا شده وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
واقعا تبریک داره ! به زلنسکی نازی
زودتر کشورش آرام بشه تا برگرده به شغله قبلیش ( دلقکی )
هرچند الان هم دلقکی بیش نیست در دست آمریکا و صهیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
در جواب ساسان و 06:44
نمی دانم چرا شما خودتان را به نفهمی می زنید کشور ما مورد هجوم واقع شد تا پای جان ایستادگی کردیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور در اشغال بماند زلسنکی مثل مرد جلو پوتین وحشی ایستاد و کشورش را در موضع برد قرار داد ولی در لبنان عزیز شما حتی جرات نمی کند در جمع عمومی حاضر شود و همیشه از پشت تلویزیون با مخاطبینش صحبت می کند بعد به او می گویید مبارز به این یکی می گویید دلقک؟ دلقک شمایید
Iran (Islamic Republic of)
گودرز منصوری
۰۹:۰۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
شرم آور است بلانسبت تو بلانسبت تو آدم چقدر باید بی عقل باشد که به یک آدم نوکر مثل زلنسکی اسم رهبر بگذاره آنهم از نوع مردمی اش ..هموطن کجای این آدم به رهبر یک کشور شباهت داره اینکه رهبر خودش هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
زلنسکی بزرگ مرد و خدا حتما دلسوزی که نسبت به ملتش داره رو میبینه و کمکش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مردانه
۱۹:۴۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
زندگی یک دلقک بیش نیست،روسیه چاره ای نداشت جز اینکه جلوی يهوديها رابگیرد،باید بروید وبا بصیرت تاریخ راقضاوت کنید
آخرین اخبار