شاخص کل بورس با اُفت ۱۵ هزار و ۶۸۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۷۹ واحدی متوقف شد.

امروز شنبه (۹ مهر) شاخص کل بورس با اُفت ۳۱۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۴۸ واحد قرار گرفت.. شاخص کل بورس با اُفت ۱۵ هزار و ۶۸۳ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۷۹ واحدی متوقف شد.

آقای امید پور محمود کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز بازارگردان‌ها به جز چند سهم خیلی نقشی در بازار نداشتند. فقط حقوقی نماد فارس با یک اقدام، خرید ۹۲ درصدی این نماد را یک مقدار بالا کشید تا از زهر منفی شاخص کم کند، اما انقدر بازار به سمت فروش بود که خیلی اثر گذار نبود.

او گفت:روند منفی امروز به سبب نگرانی‌ها مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی است. اعتماد نیز کامل از بازار سرمایه رخت بسته است. باید به اختلال اینترنت نیز اشاره داشت همه این‌ها سبب رقم خوردن این وضعیت شده است.
اُفت ۱۵ هزار و ۶۸۳ واحدی شاخص کل
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فارس» و «شبندر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خساپا»، «خودرو» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۶ هزار و ۳۶۰ واحدی روی پله ۳۸۹ هزار و ۱۳۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۲۰۱ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۱۶۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۲۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۴۳۲ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۶۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دانا، شفارس و قثابت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های بورس، ختوقا و ورنا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های میهن ۲، گدنا و ولشرق بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غمینو، زماهان و حسیر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

فردا، افران و همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و صمعا ۲۱۲ در بورس ایران داشتند

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و آوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های افران، صجم ۶۰۷ و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های اراد ۱۰۷۴، اراد ۹۶۴ و اراد ۳۳۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، میهن ۲ و میهن ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار