مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر از افتتاح نخستین مرکز باغ یاری استان همدان در روستای جوزان از توابع بخش مرکزی ملایر خبر داد.

اکبر رحیمی گفت: هدف از ایجاد این مرکز، جذب فارغ التحصیلان کشاورزی است تا بتوانند پس از طی یک دوره آموزشی، به باغداران و کشاورزان کمک کنند.

او با بیان اینکه گاهی با پشتوانه علمی و صرف مبالغ اندک می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد، گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان و پایین بودن میزان بهره‌وری در باغات از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر گفت: با جذب و آموزش فارغ‌التحصیلان کشاورزی قبل از ورود خسارت به باغات، می‌توانیم از میزان خسارات وارده جلوگیری کنیم.

رحیمی با بیان اینکه یافته‌های پژوهشی زیادی داریم و می‌توانیم با حضور اساتید، مشکلات باغات را مرتفع کنیم، گفت: درحال حاضر انتقال یافته‌های علمی به باغات برای حل مشکلات، حلقه مفقوده این حوزه است.

او گفت: کارشناس مربوطه با ویزیت باغات، مشکلات و تهدیدات احتمالی باغات را رصد کرده و توصیه‌های علمی لازم را عملیاتی می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر گفت: کمک به حفظ عنوان ثبت جهانی انگور و آیتم‌های مهم برای جیاس (نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی) را از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز باغ یاری برشمرد و گفت: افزایش بهره‌وری در باغ‌ها و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و باغداری از دیگر اهداف مهم راه‌اندازی این مرکز است و تلاش می‌کنیم این مراکز را در دیگر نقاط شهرستان و استان راه اندازی کنیم.

برچسب ها: کشاورزی ، باغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.