معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به میزان تولیدات محصولات کشاورزی، نیاز استان به سردخانه ۴۰ هزار تن است در حالی که اکنون تنها ۱۰ هزار تن سردخانه در استان وجود دارد.

"حسین میردریکوند" معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: مجوز تاسیس ۱۰ هزار تن سردخانه گرفته شده که ممکن است تا پایان سال به سردخانه‌های استان اضافه شوند.
او گفت: با توجه به کمبود سردخانه و صنایع تبدیلی ۲۵ درصدی محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولاتی مانند انجیر سیاه، انار و سیب که در سطح وسیعی در استان وجود دارد از چرخه عرضه در بازار خارج می‌شود.
میردریکوند همچنین گفت:به دلیل نبود سردخانه و صنایع تبدیلی مصرف محصولات کشاورزی در استان به صورت خام‌فروشی است، این در حالیست که وجود سردخانه و صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش درآمد بهره‌برداران، ارزش افزوده و اشتغال‌زایی قابل توجهی را هم به دنبال دارد.
لرستان حدود ۱۶۰ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و ۴۰ درصد اقتصاد استان به این حوزه وابسته است.

حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از جمله بیش از ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصولات زراعی، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی سالانه در این استان تولید می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.