معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در مجموع و با توجه به تولیدات کشاورزی نیاز استان به سردخانه ۴۰ هزار تن است، در حالی که اکنون تنها ۱۰ هزار تن سردخانه در استان وجود دارد.

حسین میردریکوند  معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار تن سردخانه زیر صفر درجه و ۶ هزار تن سردخانه بالای صفر درجه داریم، مجوز تاسیس ۱۰ هزار تن سردخانه را هم داریم که ممکن است تا پایان سال به سردخانه‌های استان اضافه شوند.

او افزود: در مجموع و با توجه به تولیدات کشاورزی نیاز استان به سردخانه ۴۰ هزار تن است، در حالی که اکنون تنها ۱۰ هزار تن سردخانه در استان وجود دارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به کمبود سردخانه و صنایع تبدیلی ما با پرتی ۲۵ درصدی محصولات کشاورزی مواجه هستیم به ویژه محصولاتی مانند انجیرسیاه، انار و سیب که در سطح وسیعی در استان وجود دارد.

میردریکوند افزود: به دلیل نبود سردخانه و صنایع تبدیلی مصرف محصولات کشاورزی در استان به صورت خام خوری است، این در حالی است که وجود سردخانه و صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش درآمد بهره‌برداران ارزش افزوده و اشتغال زایی قابل توجهی را هم به دنبال دارد.

او بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان شرایط را برای صدور مجوز به سرمایه‌گذاران و متقاضیان احداث سردخانه و صنایع تبدیلی فراهم کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.