واکسیناسیون بیش از ۵ میلیون راس دام در کردستان

در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۵ میلیون و ۴۸ هزار راس دام در کردستان علیه بیماری‌های مختلف دامی واکسینه شدند.

 معاون سلامت دامپزشکی کردستان اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال ۵ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۶۳ راس دام بر علیه بیماری‌های دامی همچون شاربن در دام سنگین و سبک و تک سمی ها، آبله گوسفند و بز، تب برفکی گاو و گوساله و گوسفند و بز، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز در دام سنگین و سبک و ... مایه کوبی شدند.

ناصر مخدوم افزود: در این مدت یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۸۶۹ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی، یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۲۳ راس دام سبک علیه بیماری ppr یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شدند.

او ادامه داد: هم چنین واکسیناسیون یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۲۸ راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، ۲۵۷ هزار و ۳۷۶ راس گاو و گوساله و گوسفند و بز و تک سمی علیه بیماری شاربن و ۲۳۳ هزار و ۵۵ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری خطرناک بروسلوز در سراسر استان توسط همکاران بخش دولتی و غیر دولتی و به شکل کاملاً رایگان انجام شد.

مخدوم گفت: این میزان از واکسیناسیون با ۱۱ هزار و ۱۰۱ نوبت مراجعه به روستا‌های صعب العبور، محروم و نقاط مرزی و کوهستانی استان به میانگین عددی ۶ بار مراجعه اکیپ های دامپزشکی به هر واحد اپیدمیولوژیک در ماه صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.