معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مجوز احداث و راه‌اندازی ۵۴ اقامتگاه بوم گردی امسال در استان صادر شده است که ۲ مورد از این طرح‌ها همزمان با هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

"اسکندر فلاح وند" معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: برنامه‌های هفته گردشگری از پنجم مهرماه جاری آغاز شده و تا یازدهم ادامه دارد که در این راستا ۲ اقامتگاه بوم گردی در ازنا و خرم آباد بهره برداری خواهد شد.

او با اشاره به تکمیل و افتتاح طرح زیرساختی دریاچه گهر در این هفته اظهار داشت: همچنین پروانه بهره‌برداری هشت واحد بوم‌گردی نیز صادر شده است و سرمایه‌گذاران بوم‌گردی از تسهیلات کم‌بهره روستایی بهره‌مند می‌شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری را توسعه اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: این اداره کل هر گونه همکاری را با سرمایه گذاران بخشی خصوصی در این خصوص خواهد داشت.

فلاح وند تصریح کرد: تور گردشگری دانش آموزان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری، نقاشی کودکان، تجلیل از فعالان گردشگری و نواختن زنگ گردشگری از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار می‌شود.

او گفت: اکنون ۱۰۲ هتل، مرکز اقامتی و بوم‌گردی با ظرفیت یکهزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است، ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می‌کنند.

بیش از ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در لرستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار