استاندار گیلان گفت: تکمیل باقیمانده آزادراه رشت – قزوین به اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی نیاز دارد.

اسدالله عباسی استاندار امروز با همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از روند تکمیل آزادراه رشت -قزوین در قطعه منجیل بازدید کرد.

او از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای تکمیل این آزادراه خبر داد و افزود: مراحل تکمیل این آزادراه در ۲ قطعه الف و ب در حال انجام است.

استاندار گیلان به نیاز اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه اشاره و تصریح کرد: قطعه الف آزادراه به ۱۶۳ میلیارد تومان و قطعه ب به ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

آقای عباسی پرداخت معوقات کارگران را اولویت اصلی برای دستیابی به پیشرفت مناسب و شتاب بخشی به پروژه اعلام کرد و گفت: با تأمین اعتبارات مورد نیاز و تقویت اقدامات مجریان، تسریع عملیات این پروژه و جبران عقب ماندگی‌ها برای تکمیل و تحویل به مردم، مورد انتظار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به وقفه ایجاد شده در تأمین مالی اجرای پروژه آزادراه قزوین - رشت گفت: با رفع محدودیت مالی و اعتباری اجرای پروژه سرعت بخشیده می‌شود.

خیرالله خادمی، ۸ کیلومتر باقیمانده این آزادراه را گلوگاه ترافیک در ایام مختلف دانست و افزود: با بهره برداری از باقیمانده آزادراه بخش عمده‌ای از مشکل ترافیک شمال غرب کشور برطرف می‌شود.

نیاز اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی برای تکمیل آزادراه رشت

او پیش از این هم (اردیبهشت ۱۴۰۱) در خصوص تکمیل آزادراه رشت – قزوین گفته بود: در تلاشیم تا این قطعه ۸ کیلومتری که در حال حاضر یک گره ترافیکی است، امسال افتتاح شود.

نیاز اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی برای تکمیل آزادراه رشت

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین ۲ قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.