سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از حمایت سرمایه‌گذاران علاقمند به راه‌اندازی پرورش کبک در استان خبر داد.

سیدعباس میراحمدی افزود: متقاضیان برای اجرای طرح پرورش کبک می‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در استان واحد پرورش کبک وجود ندارد گفت: برای صدور مجوز تولید، برای راه‌اندازی واحد پرورش کبک در چهارمحال و بختیاری هیچ مشکلی وجود ندارد.

هر استانی در کشور دارای یک نماد حیات وحش جانوری است و نماد حیات وحش جانوری استان چهارمحال و بختیاری نیز " کبک دری" می‌باشد.

چهارمحال و بختیاری یکی از زیستگاه‌های کبک وحشی در کشور محسوب می‌شود، اما قطعا شکار بی‌رویه این پرنده لذید و دارای خواص فراوان می‌تواند این پرنده را در خطر انقراض قرار دهد، بنابراین حمایت از پرورش کبک می‌تواند به جلوگیری از انقراض این پرنده کمک کند.


بیشتر بخوانید


امروزه با افزایش آگاهی نسبت به خواص بی‌شمار گوشت کبک، بسیاری از افراد جامعه گوشت این پرنده را جایگزین گوشت قرمز و سایر ماکیان کرده‌اند و فعالان در حوزه پرورش کبک از طریق فروش گوشت و تخم آن کسب درآمد می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد در چهارمحال و بختیاری توجه چندانی به پرورش کبک صورت نگرفته است، گوشت کبک می‌تواند جایگزین خوبی برای مصرف گوشت مرغ باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار