عباس‌زاده مشکینی گفت: متأسفانه گروسی برخلاف قول‌هایی كه به ایران داده قدمی برای عادی سازی پرونده ایران در آژانس برنداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی كشورمان در كنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی اتمی تصریح كرد: حضور در این اجلاس كه سالانه برگزار می‌شود بسیار مهم است و به طور خاص امسال این كنفرانس برای ایران اهمیت زیادی دارد؛ زیرا كشورمان از آژانس بین‌المللی اتمی طلب‌های زیادی دارد.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به سفر چندباره دبیركل آژانس به ایران اظهار كرد: ما به همه سؤالات آژانس بارها پاسخ داده‌ایم و دبیركل اخلاقاً متعهد شده بود در راستای عادی‌سازی پرونده جمهوری اسلامی ایران تلاش كند؛ اما متأسفانه برخلاف قول‌هایی كه به ایران داده است نه‌تنها قدمی در این راستا برنداشته است؛ بلكه چند بار به رژیم صهیونیستی كه عضو آژانس نیست و دارای كلاهك هسته‌ای است مسافرت كرده است.

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینكه تمام فعالیت‌های ایران در حوزه هسته‌ای شفاف است، اظهار كرد: ایران در پروتكل‌های آژانس بین‌المللی اتمی فعالیت می‌كند؛ اما آژانس بر خلاف تعهدات خود، قدمی برای عادی‌سازی پرونده ایران برنداشته است و از این منظر حضور ایران در اجلاس اهمیت زیادی دارد تا با ارائه گزارشی مستدل و منطقی، مواضع ایران را به گوش جهانیان و سایر اعضای آژانس برساند.

وی درباره رویكرد هسته‌ای ایران بیان كرد: استفاده از مواهب غیرنظامی انرژی هسته‌ای، حق طبیعی ایران است؛ زیرا این فناوری پیشران توسعه هر كشوری از جمله ایران با ۸۵ میلیون جمعیت محسوب می‌شود. متأسفانه در ایران بیش از نیمی از اروپا مصرف برق داریم و به همین جهت ضرورت دارد از انرژی‌های نو و كم‌هزینه و همچنین دارای آلایندگی كمتر استفاده كنیم و چاره‌ای جز این نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار