رییس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: امسال ۵۷ فقره پرونده موقوفه خواری تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

 فاتحی نژاد با اشاره به اینکه در راستای مقابله با موقوفه خواری از هیچ تلاشی برای احیا و بازگرداندن زمین‌های موقوفه تصرف شده دریغ نخواهیم کرد، گفت: سال گذشته در زمینه موقوفه خواری ۱۰۵ پرونده در مراجع قضایی استان تشکیل شد و امسال نیز ۵۷ فقره پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

او با بیان اینکه سال گذشته درآمد موقاف شهرستان زنجان ۱۵ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان بود، افزود: طی ۶ ماهه امسال نیز ۱۶ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان درآمد موقوفات است که ۱۲ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان اجرای نیات شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در این شهرستان ۵۲۳ موقوفه به ثبت رسیده است، ادامه داد: این موقوفه‌ها شامل هزار و ۱۴۹ رقبه است.

 فاتحی نژاد گفت: ۳۴ مورد وقف جدید شامل زمین کشاورزی، زمین بایر و کمک به نیازمندان ۶ ماهه امسال در این شهرستان ثبت شده است.

او افزود: دیدار با امام جمعه زنجان، همایش علما، روحانیون و ائمه جماعات در در زینبیه اعظم زنجان، غبارروبی امامزاده سید ابراهیم، ویزیت رایگان در کلینیک شفیعیه از محل موقوفات، توزیع بسته‌های معیشتی، انشانویسی در خصوص جایگاه وقف، برگزاری محفل انس با قران، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم و دیدار با خانواده شهدا و واقفین از برنامه‌های بزرگداشت دهه وقف است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.