مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۹ هزار واحد مسکن روستایی در استان نیازمند مقاوم سازی است که تمامی آن‌ها تا ۱۴۱۰ مقاوم سازی خواهند شد.

فرشید ریاحی افزود: تاکنون ۵۳ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در سطح استان مقاوم سازی شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ حدود ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده و برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی سه هزار میلیارد تومان هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌های گذشته ۱۸۰ روستای در معرض خطر در استان شناسایی شد که تاکنون ۸۶ روستا در قالب ۵۶ شهرک حوادثی جابجا شده است و ۴۷ روستا نیز با استفاده از تمهیدات لازم درجاسازی شدند.

وی افزود: ۴۷ روستای در معرض خطر استان نیز بلاتکلیف باقی مانده بود که در سنوات اخیر با پیگیری‌هایی که انجام شد و مساعدت‌هایی که مسئولین داشتند ضمن تخصیص اعتبار، مطالعات امکان سنجی جابجایی یا درجاسازی این روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی، در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مقرر شد تا ۱۵ روستا جابجا و مابقی نیز درجاسازی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار