رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان این استان افزون بر ۱.۵میلیون دلار صادرات داشتند.

اسماعیل پیرعلی گفت: ۵۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۶۳ واحد فناور اُستان در یک سال گذشته افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان محصولات خود را به فروش رساندند و افزون بر ۱.۵میلیون دلار صادرات داشتند.

وی افزود: گردش مالی این شرکت‌ها افزون بر سه هزار میلیارد ریال و میزان فروش آن‌ها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است و شرکت‌های دانش بنیان استان پارسال افزون بر ۱.۵میلیون دلار به کشور‌های عراق، گرجستان و افغانستان "تین فیلم"، "تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی" و "تجیزات آزمایشگاه مجازی" صادر کردند.


بیشتر بخوانید


پیرعلی اضافه کرد: ۵۵ شرکت دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری فعال است و تعداد مجموع شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری شهرکرد و ۳ مرکز رشد و ۴ مرکز نوآوری صنعتی استان ۱۶۳ شرکت است که ۸۶ شرکت رشد یافته، ۳۷ شرکت در مرحله رشد و ۴۰ شرکت در مرحله مقدماتی قرار دارند.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های دانش بنیان استان و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری صنعتی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی که از سال ۱۳۹۸ راه اندازی شده است، مانند برخورداری از تسهیلات سرمایه در گردش، نمونه‌سازی، اشتغال پایدار، تامین فضای کاری و تولید صنعتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات را از بخش‌های فعال در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: شرکت‌های فعال در این بخش در حوزه تولید بادام، پروش ماهیان سردابی و تولید گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

پیرعلی افزود: پتروشیمی از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان است و شرکت‌های دانش‌بنیان استان برای تولید تجهیزات پالایشگاهی و احداث پالایشگاه روغن‌های گروه پایه ۲ و ۳ آمادگی دارند.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ شرکت فعال در حوزی فناوری اطلاعات و بیش از ۴۰ شرکت و واحد فناور فعال در زمینه صنایع فلزی و مهندسی در "اکوسیستم" علم و فناوری استان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار