سازمان جمعیت هلال احمر جزئیات تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۲۲ هزار امدادگر را اعلام کرد.

سازمان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هر داوطلبی که از روز اول وارد جمعیت می‌شود تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد. شرایطی هم از طرف سازمان بیمه‌گر و هم از طرف جمعیت برای بیمه کردن درنظر گرفته شده است.

 آموزش‌های امدادی در جمعیت هلال ‎احمر عموما مرحله‎ ای و در ۷ درجه امدادگر سه، دو، یک، نجاتگر سه، دو، یک و ایثارگر انجام می‌پذیرد. در چارت سازمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برای امدادگران سطح یک به بعد انجام می‎شود؛ با یک حساب سرانگشتی تعداد افرادی که از نظر معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را دارند، حدود ۲۲ هزار امدادگر می‌شوند.

پوشش بیمه‌ای در دو فاز انجام می ‎شود، فاز اول توجه به معیشت امدادگران دارد، این که حداقل حقوق دریافتی به امدادگران پرداخت شود و فاز دوم هم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن است که در توافق به آن تاکید شده است.

برخی از امدادگران اما هم‌زمان در شغل دیگری، معلم و یا مهندس مشغول به کارند و مسوولیت اجتماعی آن‌ها حکم کرده تا به صورت داوطلبانه کارهای بشردوستانه انجام دهند؛ مرادی‌پور توضیح می‌دهد که آن‌ها هم با توجه به مدت زمان شیفت و برنامه کاری که دارند، از خدمات بیمه‌ای امدادگری بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار