۲۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در استان قزوین سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 زنگ غنچه‌ها روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس قزوین نواخته شد و ۲۲ هزار نوآموز پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم که به صورت نمادین در دبستان جابربن حیان شهر الوند برگزار شد، گفت: براساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید محلی برای تربیت دانش آموزانی خلاق با تاکید بر ساحت‌های ششگانه باشد.

نقی سیاهکالی مرادی از دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه نام برد و افزود: در تربیت فرزندانمان باید الگوی عملی و رفتاری پیامبر گرامی اسلام (ص) را مدنظر قرار دهیم و تلاش کنیم که از اسلام درس بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت مدرسه و جایگاه این مکان مقدس، اظهار داشت: مدرسه محل بسیار مقدسی است و دانش آموزان در این مکان مقدس آموزش می‌بینند و تربیت می‌شوند و از همه همکاران و معلمان می‌خواهیم که شرایط خوبی را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنند.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: معلمان و مشاوران باید در تربیت دینی و اسلامی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند و زمینه رشد کامل و همه جانبه آن‌ها مطابق با ساحت‌های ششگانه تعلیم و تربیت را فراهم نمایند.

وی با اشاره به نقش کلیدی خانواده‌ها در تربیت فرزندان، افزود: والدین درباره تربیت فرزندان خود باید متعهدانه و مسئولانه رفتار کنند تا موجب بالا بردن انگیزه آنان در مسیر علم آموزی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.