مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ایجاد و گسترش بازار‌های عرضه آبزیان در اردبیل به منظور ارتقای مصرف ماهی ضروری است.

محمد الله‌بخش گفت: وجود بازارچه تخصصی در استان با هدف ارتقای کیفی عرضه محصولات آبزی و نیز دستیابی به ارزش افزوده بیشتر ضروری است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل می گوید: ما در استان‌های همجوار شاهد ایجاد بازارچه‌های مدرن عرضه آبزیان هستیم ولی متأسفانه جای آن در اردبیل خالی است و انتظار داریم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری اردبیل و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم با احداث بازار تخصصی و جامع خدمات گسترده‌ای در راستای تأمین نیاز همشهریان ارائه کنیم.

او بر راه‌اندازی بازار عرضه تخصصی ماهی مدرن، زیبا، گردشگرپذیر و سلامت‌محور در اردبیل تاکید کرد و گفت: با این اقدامات رضایت شهروندان و عرضه‌کنندگان را به صورت تمام و کمال فراهم می‌کنیم.

الله‌بخش می گوید: یکی از فاکتورهای مهم در افزایش مصرف سرانه ماهی دسترسی آسان و سریع به مراکز تهیه و توزیع آن است تا مصرف‌کنندگان اطمینان لازم برای خرید ماهی با کیفیت و تازه را داشته باشند.

او در ادامه گفت: وجود چنین بازارهایی می‌تواند نقش مهمی در توسعه، تولید و همچنین فرهنگ استفاده از محصولات آبزی داشته باشد.

الله‌بخش برنامه‌های شیلات استان را در راستای افزایش تولید آبزیان در اردبیل یادآور شد و گفت: در برنامه تحولی شیلات استان اردبیل، تولید ۲۰ هزار تن آبزیان را هدف‌گذاری کردیم.

به گفته او، در حال حاضر چهار هزار و ۵۸۴ تن تولید ماهیان سردابی و بیش از پنج هزار و ۴۸۸ هزار تن ماهیان گرمابی را در مزارع تولید آبزیان شاهد هستیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل می گوید: با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده به بالاترین سطح تولید در بین استان‌های غیرساحلی دست پیدا کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.