مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد از پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه-سفید دشت- شهرکرد خبر داد.

علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی تونل‌ها اکنون به ۷۰ درصد رسیده است بیان کرد: پیشرفت قطعه اول پروژه ۶۰ درصد، قطعه دوم با پیشرفت زیرسازی ۹۷ درصد، قطعه سوم ۳۲ درصد، قطعه چهارم ۲۱ در صد است که میانگین پیشرفت پروژه ۴/۵۹ درصد است.

او گفت: قطعه اول این طرح ملی از مبارکه تا سفید دشت به طول ۴۱ کیلومتر، قطعه ۲ از سفید دشت تا گردنه زردی‌ها به طول ۲۲ کیلومتر، قطعه سوم از زردی‌ها تا ابتدای شهرک صنعتی شهرکرد به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه چهارم از شهرک صنعتی تا شهرکرد به طول ۱۰ کیلومتر است که در مجموع کل این مسیر ۹۰ کیلومتر است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد بیان کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

صلواتی به برخی جزئیات پروژه راه‌آهن شهرکرد- اصفهان اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل اختلاف ارتفاع مبدأ تا مقصد، مشخصه‌هایی دارد که از مناطق کوهستانی و نیمه‌کوهستانی می‌گذرد و به همین دلیل دارای ۱۵ رشته تونل با طول تقریبا ۶ کیلومتر است که ۱۴ تونل آن کاملا فعال بوده و عملیات دو تونل نیز به اتمام رسیده است.

او ادامه داد: این پروژه شامل ۴ پل بزرگ به طول نزدیک به ۳ کیلومتر است که عملیات همه پل‌ها در حال انجام است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان – شهرکرد گفت: برای تکمیل وامکان بهره برداری از این پروژه به مبلغی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازاست و با وجود مطالبات پیمانکاران عملیات احداث آن متوقف نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
پیشرفت کم و ناچیزی است