عملکرد بانک‌های آذربایجان‌غربی در طرح نهضت ملی مسکن ارزیابی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ارزیابی می‌شود.

یاسر رهبردین در جلسه شورای تامین مسکن با بیان اینکه هیچگونه کم کاری در ارائه تسهیلات برای نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: برگزاری جلسه اختصاصی با بانک‌ها برای ارزیابی تسهیلات ارائه شده در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: معتقدیم برخی از مشکلات موجود در این حوزه، می‌تواند در داخل استان رفع شود، اما لازمه آن همکاری و هم افزایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از بانک‌ها خواست تا در رابطه با شرایط و نحوه ارائه تسهیلات بانکی در نهضت ملی مسکن، اطلاع رسانی جامع و لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح‌ ملی در داخل حریم شهرها تامین شده است، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

رهبردین اضافه کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در شهر ارومیه مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد.

رهبردین یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید در سریعترین زمان ممکن زمین‌های خود که مناسب اجرای طرح است را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.