استاندار زنجان به لزوم توجه ویژه تجهیز و بهسازی مدارس و توانمندسازی نظام آموزشی در آموزش و پرورش استان تأکید کرد.

محسن افشارچی استاندار زنجان روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: باتوجه به وقفه دو ساله کرونایی، در  سال جدید تحصیلی شور و شوق بسیاری برای حضوری بودن همه مقاطع تحصیلی حاکم است و باید به بهترین نحو به استقبال سال جدید تحصیلی برویم.

او در ادامه  بابیان اینکه ۳ درصد اعتبارات جاری دهیاری‌ها می‌تواند در بخش فرهنگی از قبیل نقاشی ساختمان‌ها و مسائل دیگر مدارس هزینه شود؛ از اقدامات شهرداری در زمینه به پرداختن ظاهر و آراستگی مدارس شهر در آستانه بازگشایی مدارس قدردانی کردو افزود: این مهم به نوبه خود برای دانش آموزان حس خوبی را به دنبال دارد و می‌تواند توسط شهرداران شهرستان‌های استان نیز رقم بخورد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری‌ها باید در خصوص تجهیز نمازخانه مدارس پیشگام باشند، ادامه داد: توجه و سرمایه گذاری در مدارس اصلی مهم بشمار می‌رود و باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.

او برلزوم نوسازی و تجهیز مدارس تأکید کرد و گفت: طی بازدید‌هایی که از برخی مدارس استان انجام گرفت مشخص بود که برخی تجهیزات از جمله سرویس اینترنتی، سایت کامپیوتر، نیمکت‌ها و سایر لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان نیاز به بازسازی و تجهیز دارد و به این بخش باید به صورت خاص نگاه کرد.

افشارچی افزود: برنامه ریزی هدفمند، کشف استعداد‌ها و ایجاد برنامه‌های تقویتی و فراهم‌سازی بستر مناسب آموزشی و پرورشی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان داشته باشد.

استاندار زنجان ادامه داد: زیرساخت‌های مجازی نباید به فراموشی سپرده شود و دراین خصوص می‌توان کلاس‌های تقویتی و توانمندسازی را در این بستر برگزار و در واقع می‌توان در راه پیشبرد برنامه‌ها استفاده کرد.

او در پایان با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود، گفت: چرا که با توجه به این قشر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور کاسته خواهد شد و سرمایه گذاری‌ها در این حوزه می‌تواند آثار خود را بخوبی نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.