شهردار قیدار از ارتقاء درجه شهرداری قیدار با حکم وزیر کشور خبر داد.

موسوی شهردار قیدار از ارتقای رتبه شهرداری قیدار به درجه ۸ خبر داد و گفت: این مهم پس از بررسی شاخص‌های عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده در کمیته تخصصی بررسی درجات شهرداری‌های وزارت کشور صورت پذیرفت و پس از تایید استحقاق ارتقا رتبه شهرداری قیدار به استاندار محترم زنجان ابلاغ شد.  

او افزود: وزارت کشور شهرداری‌ها را بر اساس ظرفیت، امکانات و خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، تامین منابع مالی و بودجه‌ای و بررسی عملکرد شهرداری‌ها به درجات یک تا ۱۲ تقسیم‌بندی می‌کند.

شهردار قیدار ادامه داد: بر اساس درجه‌بندی وزارت کشور، درجه ۱۲ به شهرداری تهران، درجات ۱۰ و ۱۱ معمولا مربوط به مراکز استان‌ها اختصاص یافته و درجه یک نیز پائین‌ترین درجه و شهرداری‌های جدیدالتاسیس محسوب می‌شود.

موسوی گفت: ارتقای درجه شهرداری‌ها، بر مبنای سه شاخص درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیت شهر و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری، صورت می‌گیرد.

او  انضباط مالی، میزان تحقق بودجه مصوب، کمیت و کیفیت اقدامات عمرانی و خدماتی در شهر و میزان رضایتمندی عمومی را از اصلی‌ترین شاخص‌های تعیین درجه شهرداری‌ها بیان کرد.

شهردار قیدار ادامه داد: از حدود ۱۲ سال گذشته هیچ ارتقای درجه‌ای در شهرداری قیدار رخ نداده بود که با پیگیری‌های مستمر و مجدانه شهرداری، مستندات درخواستی وزارت کشور مربوط به تفریق بودجه، بودجه امسال شهرداری قیدار با افزایش ۱۰۷ درصدی و از سوی دیگر تحقق مطلوب بودجه سال گذشته را لحاظ و ارسال کردیم و کمیته تخصصی مربوطه در وزارت کشور پس از تهیه گزارش میدانی و بررسی مستندات ارسالی، شهرداری قیدار را حائز ترفیع و کسب درجه ۸ دانست.

موسوی درباره مزایای ارتقای درجه شهرداری‌ها، گفت: جذب اعتبارات استانی و ملی، معرفی شهر قیدار به عنوان شهر توسعه یافته و به دنبال آن جذب سرمایه‌گذار، افزایش واحد‌های شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر در حوزه‌های مختلف، افزایش سهمیه استخدامی شهرداری و بکارگیری نیروی انسانی متخصص از مهمترین مزیت‌های ارتقاء درجه شهرداری‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.