اختراع موتور توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی به همت مسعود عرب عامری راهکاری برای بهبود بهره‌وری موتور‌های توربینی است.

عرب عامری گفت: با توجه به محدودیت سوخت‌های فسیلی و آلودگی حاصل از آنها، در این اختراع روشی برای استفاده از سوخت‌های مختلف و بهینه کردن آنها ارائه شده است که این موضوع وجود سیستم جرقه زن ولتاژ بالا را در این سیستم توجیه می‌کند.

وی در مورد ساختار و اجزای تشکیل دهنده موتور توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی اظهار داشت: این دستگاه از دو موتور توربو فن معکوس و الکترو موتور مولدها، گیربکس فن، خنک کننده، هیدرو پمپ، جک‌های هیدرولیکی با امکان کنترل مکاترونیکی طول برای تنظیم پره‌های مثلثی جهت هدایت میزان هوای تولیدی فن تشکیل شده است.

عربعامری ادامه داد: این دستگاه از سنسور سنجش تعداد و زاویه دوران شفتها نسبت به یکدیگر، باتری‌های هیبرید، دریچه کنترل مکانیکی ورود هوای باتری، دریچه‌های الکترونیکی ورود هوای خنک کننده باتری‌ها، کنترل کننده‌های مکانیکی و الکترونیکی دما، محافظ ورودی هوا با زاویه قابل تغییر، سنسورها، قطعات و نازل‌های سوخت و شمع‌های مولد جرقه و سیستم جرقه زن ولتاژ بالای ضد نویز تشکیل شده است.

مخترع شاهرودی با بیان اینکه این موتور مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر موتورهای جت در تولید نیرو دارد، ابراز داشت: در این اختراع با متقارن کردن موتور سوختی و افزودن موتور ژنراتور الکتریکی براشلس تغییر یافته دوقلو، میزان لرزش موتور و همچنین زمان رسیدن به حداکثر قدرت پیشران به کمترین مقدار خود رسیده است.

وی در خصوص تمهیدات زیست محیطی این اختراع گفت: این موتور با بهره‌مندی از تنوع در استفاده از سوخت‌ها از جمله هیدروژن، می‌تواند تولید حداقل آلایندگی نسبت به نیروی تولیدی خروجی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار