مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۴ هزار بسته نوشت افزار در قالب طرح مهر تحصیلی در بین دانش آموزان مناطق محروم این استان توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم توزیع ۴ هزار بسته نوشت افزار طرح مهر تحصیلی در مناطق محروم استان، گفت: برای سومین سال متوالی طرح مهر تحصیلی در قالب تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محروم در پایه‌های تحصیلی دبستان و متوسطه و با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، خیرین و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تهیه شده است.

او افزود: برای سال تحصیلی جدید طرح مهر تحصیلی، تعداد ۴ هزار بسته نوشت افزار که شامل دفتر، خودکار، کیف و ... می‌شود را به دست افراد هدف در مناطق محروم و کم برخودار استان خواهد رساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: هزینه هرکدام از این بسته‌ها نیز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است که این هزینه از محل نیات واقفین مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت تهیه شده است.

احمدزاده بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، محرومیت زدایی و اجرای موقوفات واقفین است.

مهر امسال مهر رئوفانه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت: مهر امسال یک مهر متفاوت با سال‌های دیگر است چرا که مهرماه امسال با ایام شهادت آقا علی بن موسی الرضا آغاز شده و ماه رئوفانه‌ای خواهد بود.

او افزود: امسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۹ هزار مدرسه و در حدود ۵۶ هزار کلاس درس در سطح استان خراسان رضوی خواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تعداد دانش آموزان محروم ما در استان حجم قابل توجهی است. همچنین استان خراسان رضوی حدود ۱۰ درصد دانش آموزان کل کشور را شامل می‌شود.

پوثانی بیان کرد: در کنار تمام این‌ها از تعداد کل دانش آموز‌های استان، حجم بالایی از دانش آموزان در مناطق حاشیه شهر و محروم در استان هستند و باید برای رفع محرومیت تحصیلی برای این دانش آموزان این برنامه‌ها و طرح‌ها به صورت مستمر ادامه یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.