عبدالله ارجاعی شهردار مشهد گفت: وقتی کارگاه نیمه تمامی باقی میماند چند اشکال ایجاد میکند، اولین ایراد بلاتکلیفی نیروهای انسانی است، زیرا پیمانکار نمیتواند کارگر را بدون دستمزد وادار به فعالیت کند.
او افزود: دومین نکتهای که وجود دارد این است که اگر به یک پروژه عمرانی پول تزریق نشود، زمان اجرای آن طولانی میشود و مردم دچار مشکل میشوند.
شهردار مشهد درباره وضعیت مگاپروژها ادامه داد: یکی از اعضای شورای شهر یکی از مگا پروژهها را اعلام کرد و قرار بود ما زمین را متری ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنیم، اما قیمت آن ۸۰۰ هزار تومان شد. در پروژه بازگشایی پادگان قبل از تصویب در کمیسیون چیزی اعلام نشد. قبل از اعلام برداشتن دیوارهای پادگان دلالان روی زمین مردم دست گذاشته بودند.
ارجاعی بیان کرد: پروژههای شهری مرتبط با اقتصاد شهر است. وقتی پروژه بصیرت بازگشایی شد اختلاف قیمتی در آن منطقه ایجاد کرده بود. همچنین در کرانه شمالی شهر اتفاقات خوبی خواهد افتاد. طرحهای تفصیلی مشهدکه مدتها مانده است تا انتهای سال ابلاغ خواهد شد.
او تصریح کرد: سعی میکنیم فاز یک خط سه قطار شهری مشهد را با کمک دولت در این دوره مدیریت شهری به بهرهبرداری برسانیم. در شرق شهر مشهد نیز یک پروژه مسکونی ساخته خواهد شد.
شهردار مشهد با بیان اینکه از شروع کار ما در شهرداری مشهد، تا کنون ۱۱۳ اتوبوس جدید اضافه و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی کامل شده است، تاکید کرد: در شهر نیز چند دستگاه اتوبوس برقی درحال تست است که در صورت تایید به ناوگان اضافه خواهد شد.
ارجاعی با اشاره به اینکه اتوبوس مدل حمل و نقلی جذاب برای مردم مشهد است، اظهار کرد: حدود ۱۳۰۰ اتوبوس را وقتی وارد شهرداری شدیم تحویل گرفتیم. بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اتوبوسها در شهرهای مختلف در تعمیرگاه هستند که باید از این ۱۳۰۰ تا کم شود.
او افزود: عمر ناوگان ما بالاست و هر تعداد اضافه میشود تعداد دیگری از آن کم میشود. توافقنامه تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس اتفاقی خوب و به نفع مردم بود. تعدادی اتوبوس برقی نیز در سطح شهر در حال آزمایش شدن است که امیدواریم این آزمایش را با موفقیت سپری کند اگر از این اتوبوسها جواب بگیریم با این اتوبوسهایی که محصول کشور خودمان است وارد قرارداد میشویم.