امروزه، تبلیغات به بخش بزرگی از زندگی همه ما تبدیل شدهاند و بهعنوان مثال عادت داریم هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب، تبلیغات مختلفی مشاهده کنیم. پیشازاین، تعداد آگهیها هنگام پخش ویدئوهای این پلتفرم در سطح عادی قرار داشت، اما بهنظر میرسد رفتهرفته میزان نمایش تبلیغات در آن درحال افزایش است.
نمایش یک یا دو آگهی قبل از پخش هر ویدئو در یوتیوب، عادی است. تبلیغات کوتاه در این پلتفرم تا آخر پخش میشوند درحالیکه کاربر میتواند آگهیهای طولانیتر را پس از چند ثانیه متوقف کند. البته این امکان درصورتی فعال خواهد بود که آپلودکننده ویدئو آن را فعال کرده باشد.
کاربران در سرتاسر توئیتر و ردیت به روشهای مختلفی به افزایش نمایش تبلیغات در یوتیوب اشاره کردهاند. دربرخی موارد کاربران اعلام کردهاند طی وقفه میان ویدئوها، بهجای دو آگهی، پنج تبلیغ برای آنها پخش شده و تعدادی از کاربران گزارش دادهاند که هنگام تماشای یک ویدئو حداکثر تا ۱۰ تبلیغ برای آنها بهنمایش درآمده است.
دسته دیگری از کاربران میگویند هنگام پخش ویدئوهای یوتیوب با تبلیغات بیشتری مواجه شدهاند. گزارشهایی نیز وجود دارد مبنیبر اینکه ویدئوهای این پلتفرم هر چند دقیقه یکبار با وقفههای تبلیغاتی نمایش داده میشوند. علاوهبراین، امکان گذر کردن از این آگهیها در اکثر مواقع وجود ندارد و بنابراین کاربران بهاجبار باید آنها را تا انتها تماشا کنند. این یعنی برای پخش یک ویدئو، کاربران با تعداد زیادی از تبلیغات مختلف مواجه میشوند.