استاندار فارس گفت: در صورت همکاری مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی برای فعال شدن صنایع راکد و نیمه راکد استان، امکان فعالیت مددجویان بهزیستی در این صنایع فراهم می‌شود.

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی در شیراز گفت: در صورت ورود مجمع به این موضوع ما نیز کمک خواهیم کرد تا هم رونق تولید شکل گیرد و هم منافع مددجویان تامین شود.

او گفت: همچنین این مجمع می‌تواند با راه اندازی سه شرکت تولیدی، تخصصی و یک شرکت غیر تخصصی به اشتغال مددجویان و استقلال مالی آنان کمک کند.

ایمانیه گفت: با راه اندازی شرکت تولیدی، محصولاتی که توسط مددجویان تولید می‌شود قابل عرضه به بازار خواهد بود و همچنین می‌توان ادارات دولتی را ملزم کرد که کالا‌های مورد نیاز خود را از این شرکت‌ها تهیه کنند.

استاندار فارس گفت: در شرکت تخصصی نیز مددجویان زیر مجموعه بهزیستی یا اعضای خانواده آنان که تامین کننده‌های مالی آن مددجویان هستند به فعالیت و ارائه خدمات تخصصی خواهند پرداخت.

او گفت: در شرکت غیر تخصصی نیز مددجویان می‌توانند به ارائه خدمات غیر تخصصی بپردازند. تمام سمن‌ها در سامانه مشترک اطلاعات مددجویان نام نویسی کنند.

ایمانیه گفت: تمام موسسه‌ها و سمن‌های فعال در زمینه خدمات بهزیستی بایست در سامانه مشترک اطلاعات مددجویان ثبت نام کنند.

او گفت: در صورتی که این سمن‌ها از نام نویسی در این سامانه خودداری کنند هیچ گونه خدمت و حمایتی دریافت نخواهند کرد.

استاندار فارس گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه به معنای خروج از محرمانه بودن نیست و اطلاعات مددجو تنها در اختیار سازمان بهزیستی است تا از سوء استفاده از نیت‌های خیر جلوگیری شود.

ایمانیه در خصوص کمک مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی به اردوگاه‌های ماده ۱۵ و ۱۶ که در زیرمجموعه بهزیستی قرار می‌گیرند هم گفت: بنا شد که یک چهارم از مجموع کمک‌هایی که از سوی این مجمع و سایر خیرین می‌شود توسط شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی صرف کمک به ترک اعتیاد معتادین و بازگشت آنان به خانواده و جامعه شود.

او گفت: اخیرا انجمن حمایت از زندانیان استان متقاضی دریافت یک معدن و همچنین ۱۰۰ هکتار زمین است تا از منافع آن‌ها برای حمایت از خانواده زندانیان استفاده شود.

استاندار فارس گفت: آمادگی داریم که چنان چه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی و مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی، نیز متقاضی زمین و معدن باشند با قیمت‌های کمتری واگذاری انجام شود تا از منافع آن برای حمایت از مددجویان استفاده شود.

ایمانیه همچنین از مردم نیک اندیش که در سال ۱۴۰۰ کمک‌های خوب و متنوعی به مددجویان بهزیستی ارائه داشته اند قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.