اسماعیل زارعی کوشا گفت: برگزاری جشن عاطفه ها به عنوان یک امر به معروف باعث نهادینه شدن این موضوع در آحاد جامعه و دانش آموزان می شود.

 اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز در آیین نمادین آغاز جشن عاطفه‌ها در میدان آزادی سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری جشن عاطفه‌ها یک هدف ظاهری و روشن دارد که کمک به خانواده‌های بی بضاعت و دانش آموزانی است که از تمکن مالی کمتری برخوردارند تا از این طریق مقداری از آن نابرابری‌ها از حیث اقتصادی و مالی را مرتفع کنند.

او ادامه داد: این برنامه و سنت حسنه علاوه بر کمک به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند، هدف مهمتری نیز دارد و آن هم موضوع فرهنگی است که در وجود دانش آموزان نهادینه شده و به عنوان یک امر به معروف عملی هم به آحاد جامعه و هم به دانش آموزان این موضوع منتقل می‌شود.

او بیان کرد: نسل نونهال، نوجوان و جوان ما از طریق این جشن به این مساله پی می‌برند که ما در قبال جامعه مسوول هستیم و فقط نسبت به خودمان، خانواده خودمان و فرزندان خودمان مسووول نیستیم بلکه همسایه، اقوام و ... نیز به نوعی به گردن ما حقی دارند لذا باید از توان خودمان برای توانمند ساختن دیگران بهره بگیریم.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه برنامه‌ها باز هم فراتر از تمام این مسائل، مسوولیت‌های اجتماعی را به دانش آموزان و نسل نونهال و نوجوان ما که در اینده جزو پایه‌های اصلی تربیتی هستند، نیز می‌آموزد.

جشن عاطفه‌ها هرساله در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی سپاه و بسیج همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.