رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خصوص سرنوشت خانه دار شدن طلاب در طرح نهضت ملی مسکن توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن  گفت: در تأمین مسکن قم مشکلی که وجود دارد اهمیت هجرت طلاب از قم به سایر نقاط کشور است از همین رو برای افرادی که در قم حضور دارند باید نسبت به اسکان موقت اقدام کنیم و در خصوص اسکان دائم در استان‌ها نیز اقداماتی خواهیم داشت.

او افزود: متولی ساخت مسکن برای طلاب در سراسر کشور مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است و تعیین زمین صورت گرفته است؛ در تمام استان‌ها حدود ۱۷ هزار نفر شرایط را دارند و مقدمات را در سامانه وزارت مسکن ثبت کرده اند که در مرحله راستی آزمایی مدارک است و پس از تثبیت یک شماره حساب توسط وزارت مسکن تعیین و سپس بخشی از پول ساخت توسط مرکز خدمات به صورت تسهیلات واریز می‌شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خصوص پرداخت هزینه‌های ساخت مسکن گفت: پس از تعیین شماره حساب و مشخص شدن پرداختی‌ها به صورت دوره‌ای و بخشی از پرداخت توسط مرکز خدمات و بخشی دیگر توسط متقاضی انجام می‌گیرد و پرداختی‌های مرکز نیز تسهیلاتی خواهد بود.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص حمایت‌های مرکز خدمات حوزه نسبت به اسکان موقت طلاب در قم بیان کرد: ما فقط وام ودیعه مسکن به طلاب می‌دهیم و سایر اقدامات مربوط به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است؛ هر ساله مبالغی را به عنوان کمک ودیعه مسکن به طلاب در قالب وام اعطا می‌کنیم که امسال   نسبت به افزایش اجاره بها، رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در خصوص مبلغ وام ودیعه مسکن گفت: ابتدا مقرر شد سقف وام ودیعه امسال  صد میلیون تومان باشد که به علت افزایش تقاضا و مقدار اعتبارات میزان آن به ۸۰ میلیون تومان کاهش یافت؛ امیدواریم اعتبارات ما افزایش پیدا کند تا بتوانیم وام بیشتری به طلاب متقاضی پرداخت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار