به اعتقاد دارنده مدال نقره سنگین وزن کشتی فرنگی جهان، کشتی گیران ترک عادت دارند در مسابقات بدن خود را چرب کنند.

امین میرزازاده نایب قهرمان رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی درخصوص کشتی فینال با رضا کایالپ گفت: پیش از شروع مسابقات دچار سرماخوردگی شدم و وضعیت مناسبی نداشتم که به کمک کادر پزشکی تیم توانستم با شرایط بهتری در مسابقات حاضر شوم، کشتی‌ها را حساب شده پشت سر گذاشتم و در نهایت فینالیست شدم.

وی تاکید کرد: در فینال با رضا کایالپ ترک که صاحب عناوین بسیاری است تمام تلاشم را کردم تا پیروز از میدان خارج شوم، اما متأسفانه به دلیل ضعف بدنی ناشی از سرماخوردگی، کیفیت بدنی مورد نظر را نداشتم و پائین‌تر از انتظار خودم ظاهر شدم. در طول مسابقات، کشتی‌های سنگینی گرفته بودم ضمن اینکه باید عرض کنم، ترک‌ها عادت دارند بدن‌شان را چرب می‌کنند، موقع زیر کتف زدن به دلیل چرب بودن بدن، حریف از دستم در رفت و متأسفانه امتیاز لازم حاصل نشد تا پیروزی شوم.

نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی با بیان اینکه تمام تلاش من و هم‌تیمی‌هایم برای شاد کردن دل مردم است، اظهار داشت: در مدت باقی مانده تا المپیک تلاش‌مان را مضاعف ادامه خواهیم داد تا هم در مسابقات جهانی پیش‌رو که فرصت کسب سهیمه است و هم در مسابقات المپیک بتوانیم خوش بدرخشیم.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی که در بلگراد صربستان برگزار شد، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر صباح شریعتی از آذربایجان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان را با نتیجه ۱ بر ۱ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل کانتاس کنیستاتاس از لیتوانی به برتری دست رسید و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۱ بر ۱ و با توجه به اینکه داوران اخطار اول را به کشتی گیر ترک و اخطاردوم را به وی دادند مغلوب شد و با شایستگی به مدال نقره رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.