اجرای طرح سالم سازی دریا در آب‌های ساحلی مازندران تا هفتم مهرماه تمدید شده است.

علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران گفت: ناجیان غریق، گروه‌های امداد و نجات و ماموران انتظامی تا روز پنج شنبه هفتم مهرماه در سواحل استان مستقر خواهند بود و به مسافران و مجاوران برای استفاده از دریا خدمات رسانی می‌کنند.

او افزود: طرح سالم سازی دریا با توجه به حضور مسافران در آخرین روز‌های تعطیلات تابستانی با توافق استانداری و نیرو‌های امداد و نجات تمدید شده است.

طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران امسال از اول خرداد ماه آغاز و مقرر شده بود تا اواخر شهریور ادامه داشته باشد.

طرح سالم سازی دریا برای شنای امن گردشگران از سال۹۱ با هدف کاهش آمار غرق شدگان در آب‌های ساحلی مازندران آغاز و پارسال در۹۱ نقطه از سواحل استان با حضور ۹۰۰ ناجی غریق اجرایی شده بود، اما امسال با توجه به اجرای طرح آزادسازی سواحل این تعداد به بیش از هزار ناجی رسید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران گفت: حقوق خرداد، تیر و مرداد ناجیان غریق پرداخت شده است و حقوق شهریور ماه نیز آماده پرداخت است.

مسئولان از مسافران خواستند با توجه به اینکه روز‌های پایانی شهریور ماه دریا طوفانی می‌شود از شنا در دریای مواج، مناطق سنگ‌چین خودداری کنند.

دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران پنجم شهریور ماه گفته بود: ۷۶ نفر از آغاز طرح دریا تاکنون در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است

مازندران ۴۴۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و از ۲۲ شهرستان ۱۵ شهرستان ساحلی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
هیچ آزاد سازی ای توو سواحل دریای زاغمرز بهشهر انجام نشد ......هنوز هم از مردم ورودی میگیرن و مردم باید واسه رفتن کنار ساحل هزینه بدن .... واسه خودشون یه منطقه رو گرفتن اسمش هم هست یاقوت سرخ .....کدوم مسول میره پیگیری کنه؟واقعا اجرا نشدن دستور بالاترین مسول مملکت توو این شهر به این کوچکی این طوریه ووای به حال مسائل بزرگتر توو شهرهای بزرگتر .....واقعا جای تاسف داره واسه مسولین بهشهر و استان مازندران