پوشش بیش از ۹۴ درصدی ایران در آموزش دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی در کل دوره‌ها ۹۴.۳ درصد است و در دوره ابتدایی این عدد به  ۹۸ درصد می رسد.

یوسف نوری گفت: حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم که ۴۹ درصد دختران هستند و حدود یک میلیون معلم داریم که ۵۳ درصد بانوان هستند. تحصیلات بیش از ۸۱ درصد معلمان، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی در کل دوره‌ها ۹۴.۳ درصد است و در دوره ابتدایی این عدد به  ۹۸ درصد می رسد. در ایران حدود ۲۰۰ مدرسه یک نفره داریم و حدود ۵ هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم. این نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست اهتمام جدی دارد.

وی با بیان این که برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تدوین شده اند، گفت: دانش‌آموزان ما امسال در المپیاد‌های جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کرده اند.

نوری با بیان این که در زمینه فرهنگ ۲۲۰۰ کانون پرورشی، فرهنگی و تربیتی وجود دارند، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تربیت هنرمندان در حوزه سینما و ادبیات است و با داشتن ۳۵۱ اردوگاه فرهنگی و تربیتی، برنامه‌های مختلف را برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌کنیم. امسال برای معلمان جشنواره فرهنگی و ورزشی برگزار کردیم که ۱۴۰ هزار معلم در این رویداد شرکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار