توسعه کشتارگاه‌های طیور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود کشتارگاه طیور در استان گفت: برای رفع این کمبود، توسعه خط دوم در دستورکار قرار گرفته است.

آقای اسدی گفت: با توسعه خط دوم تولید در کشتارگاه‌های طیور استان، شرایط زیرساختی و فیزیکی به منظور ارتقای بهبود کیفیت مرغ بهبود می‌یابد و برای توسعه آن، تسهیلات ۶۰ میلیارد ریالی در اختیار مسئولان کشتارگاه قرار داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری پیگیر احداث کشتارگاه طیور در سطح استان است، افزود: ۲ نفر نیز متقاضی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در شهرکرد و سامان هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰ درصد فعالیت دامپزشکی نظارت بر مواد خام دامی است، اضافه کرد: امسال در عملیات‌های مختلف بازرسی و نظارت بر کشتارگاه‌های دام استان ۱۷۲ هزار و ۷۱۱ بازرسی بهداشتی از دام‌ها از جمله بز، بزغاله، گوسفند، گاو، گوساله، شتر و شترمرغ انجام شد که ۱۷ هزار و ۷۹۴ کیلوگرم معدوم‌سازی شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون هشت کشتارگاه سنتی و ۲ کشتارگاه صنعتی در استان فعال است و کمبود کشتارگاه از لحاظ جغرافیایی در استان وجود ندارد و کشتارگاه جونقان به عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور آماده ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به همه استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار