از ابتدای امسال میزان وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ الوانی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: بیشترین جرائم سایبری استان به ترتیب در زمینه‌ی کلاهبرداری‌های رایانه ای، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، جرائم علیه صحت داده‌ها، سامانه‌های رایانه‌ای، مزاحمت‌های اینترنتی و تهدید است.

او با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از جرائم سایبری مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای است، افزود: کلاهبرداری با شگرد فروش کالا با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن و همچنین دریافت بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی رایگان و شبکه‌های اجتماعی از رایج‌ ترین روش‌های کلاهبرداری در فضای مجازی است.

سرهنگ الوانی اظهار کرد: از ابتدای امسال میزان وقوع جرائم سایبری در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان تصریح کرد: ۲۱ درصد از جرائم سایبری استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران بوده که برداشت غیرمجاز از طریق ارسال پیامک جعلی با عناوینی نظیر ابلاغیه قضائی، سامانه ثنا و همچنین ارسال پیامک جعلی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها از رایج‌ ترین ترفند‌های مجرمان سایبری در فضای مجازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.