مسئول انجام عملیات پرواز‌های اربعین گفت:با توجه به نزدیک شدن بازگشت زائران تعداد پرواز‌ها برای بازگشت زائران در مقایسه با روز‌های گذشته افزایش داشته است.

 غلامرضا رستمیان گفت: تاکنون  ۸۶۶ مجوز که شامل ۴۳۳ پرواز رفت و ۴۳۳ برگشت برای ایام اربعین از ۱۵ تا ۳۰ شهریور برای شهر‌های بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لار، لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد صادر شده است.

به گفته مسئول انجام عملیات پرواز‌های اربعین در شرکت فرودگاه‌ها گفت: تا این لحظه تعداد ۱۲ هزار و ۹۴۵ زائر با ۸۶ پرواز از شهر‌های بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لامرد مشهد، مهرآباد و یزد به سرزمین عتبات اعزام و تعداد ۸ هزار ۳۶۴ زائر به کشور بازگشته اند.

او می‌گوید: میانگین ۱۴ تا ۱۵ پرواز بوده و همزمان با نزدیک شدن به اربعین، موج بازگشت زائران تعداد پرواز‌ها به نجف، بغداد همچنین بالعکس به صورت روزانه افزایش می‌یابد.  

رستمیان بیان کرد: تمامی ایرلاین‌ها مسئولیت انجام پرواز‌ها را بر عهده دارند. میانگین تاخیر در پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های رفت وبرگشت در مقایسه با برنامه‌ های دیگرکاهشی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار