مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: عملیات کاداستر برای ۶۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی در دولت سیزدهم انجام شده است.

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : با اعتبار معادل ۱۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اقدامات ارزشمندی در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار هکتاری منابع طبیعی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در سطح ۲۱ هزار و ۷۹۰ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخونداری در استان انجام شده، همچنین در سطح ۱۷۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها با مشارکت مردم و جوامع بهره‌بردار هم انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به نصب ۱۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی بر بام منازل روستایی (عمدتا در شهرستان جوانرود)، گفت: ۴۸۶ هکتار از عرصه‌های جنگلی با بذر غنی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احیایی و اصلاحی پوشش گیاهی با مشارکت مردم در قالب قرارداد در سطحی بالغ بر ۶۲ هزار هکتار از مراتع و عملیات احیا در ۳ هزار و ۶۵۱ هکتار از عرصه‌های طبیعی از جمله اقدامات انجام شده است.

کولانی از رشد ۷ برابر سند کاداستر در این دوره یک ساله خبر داد و گفت: عملیات کادسترا برای ۶۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی در این دوره یک ساله انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۴۵ قرارداد با تشکل‌های قراردادی مردم نهاد در خصوص همکاری در شناسایی و عملیات اطفای حریق منعقد شده البته تجهیز پاسگاه‌های حفاظتی هم انجام شده و امیدواریم این اقدامات ارزشمند با اختصاص اعتبارات لازم ادامه داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.