معاون سازمان حفاظت محیط محیط‌زیست گفت : تالاب هشیلان کرمانشاه به لحاظ قابلیت‌های زیستی و منظر زیست بومی، اهمیت ویژه‌ای دارد .

مجتبی ذوالجودی، معاون سازمان حفاظت محیط محیط‌زیست گفت : سایت پرنده‌نگری این تالاب می‌تواند مکانی برای بازدید دوست‌داران طبیعت، دانشجویان و محققان علوم محیطی و جانوری از پرندگان و آشنایی باگونه‌های مختلف باشد.

مجتبی ذوالجودی افزود: تلاش خواهیم کرد با استفاده از منابع مالی و از محل اعتبارات صندوق ملی محیط زیست بتوانیم منابع مالی را برای انجام و اتمام پروژه سایت پرنده نگری تالاب هشیلان و تخصیص اعتبار لازم را در این خصوص اختصاص دهیم.

وی به همراه سایر همراهان از محل سراب تالاب هشیلان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضیعت کم آبی و گونه‌های جانوری و از روند چگونگی آبرسانی به تالاب هشیلان قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۰ درصد ساخت پروژه سایت پرنده نگری تالاب هشیلان انجام شده و باقیمانده کار نیازمند اعتبار است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار می‌توان در زمان کوتاهی شاهد بهره برداری از این پروژه بود.

احد جلیلیان افزود: اگر مابقی ساخت پروژه تکمیل شود و این سایت به بهره‌برداری برسد، می‌توان آن را به مردم و بخش خصوصی واگذار کرد که هم اشتغالزایی به همراه دارد و هم می‌توان از این پروژه مهم استفاده بهینه کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.