رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را دارند باید در سامانه سپند مدارک خود را بارگذاری کنند.

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: این افراد باید با مراجعه به این پایگاهاینترنتی و بارگذاری مدارکی هویتی خود و خودرو (شامل معاینه فنی وسیله نقلیه، گواهی سلامت و گواهی نداشتن سوء پیشینه) کد QR را دریافت و بر روی خودروی خود نصب کنند.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: والدین دانش آموزان نیز برای بکارگیری و استفاده از سروریس مدارس باید به سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) مراجعه و  اقدام کنند.

او گفت: پس از ثبت مشخصات راننده خودرو ، این اطلاعات از سوی پلیس راهور رصد شده و برچسب سرویس مدرسه به خودرو‌های مورد تایید داده می‌شود.پلیس راهور  هم خودرو‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی را برای استفاده به عنوان سرویس مدرسه تایید نمی‌کند.

متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، در صورت واجد شرایط بودن، انتخاب و اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: برخی والدین با هماهنگی یکدیگر اقدام به تامین سرویس مدرسه برای فرزندان خود می‌کردند که این شیوه مورد پذیرش پلیس نیست و ممکن است مشکلاتی را برای دانش آموز و والدین ایجاد کند.

سرهنگ جمالی گفت: پلیس راهور به رانندگانی که خارج از چارچوب سامانه سپند اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند در صورت مشاهده براساس قانون این خودروها، جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار