طرح توسعه گروه صنعتی بافتینه و بافتسان ملایر با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی به بهره برداری رسید.

طرح توسعه گروه صنعتی بافتینه و بافتسان ملایر با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیون یورو و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر راه اندازی شده است.

مدیر طرح توسعه گروه صنعتی بافتینه و بافتسان  با بیان اینکه اجرای طرح توسعه شرکت بافتسان ۸۰۰۰ تن به ظرفیت سالانه تولیدی شرکت اضافه می‌کند گفت: با اجرای این طرح توسعه ظرفیت شرکت بافتسان از ۱۹ هزار تن به ۲۸ هزار تن در سال افزایش یافته است.

علیرضا پورمحمدی گفت: با اجرای این طرح توسعه، با استفاده از الیاف دو جزئی پارچه‌ای تولید می‌شود که از پارچه‌های استاندارد لطیف‌تر و نرم‌تر است و کیفیت بهتری برای محصول نهایی ایجاد می‌کند.

او گفت: در خط تولید جدید برای بهینه سازی مصرف انرژی، به جای استفاده از برق، از گاز استفاده خواهد شد.

مدیر طرح توسعه گروه صنعتی بافتینه و بافتسان به اشتغال ۵۰۰ نفر در مجموعه گروه صنعتی بافتینه و بافتسان مستقیم و غیرمستقیم اشاره  و تصریح کرد: طرح توسعه بدون استفاده از تسهیلات بانکی و از منابع داخلی با اعتبار ۲۵ میلیون یورو معادل ۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

به گفته  پورمحمدی، مجموع شرکت‌های بافتینه و بافتسان و ۴۰ واحد تولیدی، با تولید ۷۱ هزار تن در سال نیاز کشور را تامین می‌کنند.

 قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی هم گفت: با آزمایش و گزارش سازمان استاندارد، نگرانی ها در مورد کیفیت محصولات تولیدی واحد‌های صنعتی بافتینه و بافتسان برطرف شد.

محمدصادق مفتح ؛ واحد‌های صنعتی بافتینه و بافتسان را  از حلقه‌های زنجیره تولید دانست و گفت: این واحد صنعتی طیف وسیعی از محصولاتی که ما ناچار به واردات آن‌ها بودیم، تولید می‌کند و علاوه بر ارزش افزوده، اشتغال مناسبی ایجاد کرده است.

او ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد صادرات محصولات تولیدی این واحد صنعتی به کشور‌های همسایه مصرف کننده این محصولات از جمله عراق و ترکیه باشیم.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.