استاندار همدان گفت: حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، باید از تمامی ظرفیت‌های استان به تحو شایسته استفاده شود.

اوبا اشاره به بازدید خود از شرکت معادن سرمک، افزود: این شرکت بسیار پویا و فعال است و مدیریت آن یک نگاه توسعه محور و اشتغالزایی را مد نظر دارد و استفاده از دانش و مبانی فنی و اطلاعاتی روز را دنبال می‌کند.

استاندار همدان تلاش این مجموعه بزرگ تولیدی و صنعتی طی سال‌های متمادی برای قرار گرفتن در عرصه تولید کشور را ستودنی خواند و گفت: برای حل مشکل این مجموعه و صدور پروانه بهره‌برداری از سازمان محیط زیست، دیداری به اتفاق نمایندگان ملایر با دکتر سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور خواهیم داشت تا بتوانیم زمینه صدور مجوز و رفع مشکل این واحد را فراهم کنیم.

قاسمی‌فرزاد افزود: نسبت به میزان محصولاتی که تولید می‌شود، نیاز است در بخش‌های دیگر صنعت نیز مشکلات شناسایی و رفع شود.

او تاکید کرد: بر اساس رویکرد دولت و تاکیدات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب درباره محور‌های اقتصاد مقاومتی، باید به توانمندی‌های درونی اتکا کنیم و نسبت به رفع نیاز‌ها و بهره‌وری هر چه بیشتر اهتمام داشته باشیم.

استاندار همدان ادامه داد: شرکت معادن سرمک نیز در این راستا با استفاده از تکنولوژی و فناوری و دانش روز بخشی از ماشین آلات را خود تولید کرده که امیدوارکننده و قابل تقدیر است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه حدود ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری را این شرکت با استفاده از توان داخلی و با هشت میلیون یورو انجام داده است، گفت: این شرکت علاوه بر اینکه در سنگر تولید تلاش می‌کند، در جهت تولید ماشین آلات نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ملایر در حوزه تولید، صنعت، کشاورزی و گردشگری گفت: این شهرستان در زمینه توسعه و رونق تولید بخش مبل و منبت و انگور نیز باید ورود جدی داشته باشد که در دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی، یکی از موضوعات مورد تاکید اجرای طرح فراز بود که باید در سفر‌های استانی برای جذب اعتبار مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد خطاب به مدیران تاکید کرد: با نگاه مثبت در جهت رفع مسایل و مشکلات تولید گام بردارید که دراین زمینه همراهی با تولیدکنندگان به صورت جدی مورد تاکید است.

استاندار همدان همچنین به آمادگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای طرح تولید چوب اشاره و بیان کرد: منابع طبیعی آمادگی دارد عرصه‌ای را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا محصولات تولیدی به صورت تضمینی خریداری شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: طرح تولید چوب یک فاز جدید تولید در شهرستان ملایر است که می‌تواند به حوزه مبل و منبت کمک کند تا چرخه تولید این هنرصنعت تکمیل شود.

 استاندار همدان در سفر یک روزه خود به شهرستان ملایر از شرکت معادن سرمک بازدید کرد، تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از شرکت‌های بافتینه و بافتسان و واحد‌های فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار و دیدار با امام جمعه ملایر از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه "علیرضا قاسمی فرزاد" به این شهرستان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.