کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه‌ای به نواحی شمال استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

هادی سالاری ظهر روز یکشنبه ۲۰ شهریور گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز چهارشنبه در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان آرام می‌باشد و جهت جریانات نیز غالب جنوبی خواهد بود. اما در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب با وزش باد شمال غربی در مناطق شرقی استان، وقوع گردوخاک در برخی از این مناطق پیش بینی می‌شود.

او می‌گوید: امروز و فردا طی ساعاتی سرعت وزش باد‌های شمال غربی در استان خوزستان و بخش‌های جنوبی کشور عراق بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه‌ای به نواحی شمال استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد که آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گردوخاک، طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

سالاری جهت وزش باد را متغیر، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی، در مناطق شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب تا ۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

او بابیان اینکه ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود، عنوان کرد که فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۰، مد اول ساعت ۰۹:۲۱، جزر دوم ساعت ۱۶:۰۸ و مد دوم ساعت ۲۲:۰۲ خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.