مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و سیستان و بلوچستان از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

معصومه هادی در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که کانون پرورشی و فکری کودکان استان در برنامه دارد اجرای طرح‌های قصه گویی و برنامه‌های نشاط آور با رویکرد فرهنگ اصیل سیستان و بلوچستان است.

کتابخانه مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیب و سوران ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب دارد و ۶ هزار جلد کتاب دیگر به مجموع کتاب‌های این مرکز اضافه می‌شود.

هادی گفت: حوزه فرهنگ مقوله خیلی مهمی است؛ اگر ما زیربنای توسعه و پیشرفت در دنیا را در نظر بگیریم می‌بینیم که به فرهنگ آن‌ها توجه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، فرهنگ را زمینه توسعه یافتگی یک کشور دانست، ادامه داد: فرهنگ در کل دنیا زیربنای خیلی از فعالیت‌ها است.

هادی گفت: مقام معظم رهبری به شدت در زمینه توجه به فرهنگ تاکید دارند و در یکی از فرمایشات خودشان گفته بودند که فرهنگ به مثابه هوایی است که ما نفس می‌کشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر کاری در جهت بهتر شدن حال کودکان و نوجوانان در حوزه فرهنگ انجام شده این را انتشار و اعلام می‌کنیم، زیرا که این خودش انرژی بخش و امید آفرین و شورآفرینی در جامعه ایجاد می‌کند؛ در همین راستا در هفته دولت مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیب و سوران را افتتاح کردیم.

وی افزود: برای بچه‌های سیب وسوران که هیچ امکانات فرهنگی ندارند افتتاح مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند منشا پیشرفت و در واقع رشد و شکوفاهی کودکان و نوجوانان باشد که نمونه بارز آن را در روز افتتاح شاهد بودیم که چگونه بچه‌ها و خانواده آن‌ها چقدر فرهنگ و هنر دوست هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیب و سوران یک ساختمان مجهز و شیک در وسعت هزار و ۶۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۷۰ متر مربع و اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد تومان ساخته شده که شامل کارگاه‌های سفال، نقاشی، قصه گویی و یک سالن سینمایی که مجهز به سیستم‌های پیشرفته و خیلی خوب است.

هادی با بیان اینکه ۱۳۰ کودک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیب و سوران هستند، گفت: افتتاح این کانون انرژی و امید بخشی را در بین کودکان و نوجوانان به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیب و سوران در مرحله اول ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب دارد و در حال تکمیل شدن و ۶ هزار جلد کتاب دیگر به مجموع کتاب‌های این مرکز اضافه می‌شود و به ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب تجهیز خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار