یک سرهنگ بازنشسته آمریکایی گفت انتقال تسلیحات آمریکا به اوکراین، هدف اقتصادی دارد.

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی آر تی روسیه تصریح کرد ملاحظات اقتصادی داخلی و سرمایه داری، علت اصلی ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین است و نه ادعای حمایت از دموکراسی.

کارِن کوویات کوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا گفت: اکثر تسلیحات و کمک‌هایی که آمریکا به اوکراین می‌دهد بسیار قدیمی است و نه اینکه پیشرفته باشد. بسیاری از این تسلیحات از رده خارج شده اند. انتقال این تسلیحات به اوکراین و کشور‌های دیگر، یک ابزار مدیریت داخلی برای مجموعه صنعتی-نظامی در آمریکا است. این وضعیت برای شرکت‌های فعال در این زمینه بویژه شرکت‌های بزرگ این فرصت را فراهم می‌کند تا پول دربیاورند، قرارداد‌های جدیدی ببندند، طرح‌های جدیدی برای ساخت تسلیحات جدید مطرح کنند و اینگونه کار‌ها را انجام دهند. پس باید بخشی از علت این مسئله را اجرای برنامه رفاهی داخل آمریکا دانست.

او در ادامه گفت: مجموعه شرکت‌های صنعتی-نظامی، بخش عظیم این بازی را دنبال می‌کنند. باید در اینگونه موارد شفافیت باشد و همگان باید چنین انتظاری داشته باشیم. در این میان، باید بر دولت اوکراین و رهبران سیاسی و نظامی این کشور فشار وارد شود تا شفاف سازی شود. باید فشار وارد شود تا دولت اوکراین، کار اشتباه نکند. اما هرگونه انتقاد از دولت اوکراین، مصداق اقدام غیرمیهن پرستانه تلقی می‌شود. در داخل آمریکا نیز باید با این روند مقابله شود، اما شمار بسیار کمی از اعضای مجلس نمایندگان این کار را انجام می‌دهند. در سنا نیز هیچ سناتوری این کار را دنبال نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
هدف اقتصادی آمریکا از انتقال تسلیحات به اوکراین اقتصادی است
آخرین اخبار