فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواست فعلا از حضور در مرز خسروی برای تشرف به کربلای معلی و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین خودداری کنند.

علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر تناسبی میان ظرفیت پذیرش زائران از سوی دو کشور ایران و عراق وجود ندارد و همین نبود تناسب باعث ایجاد مشکلاتی برای زوار شده است.

وی ادامه داد: در این سوی مرز و در داخل کشور، زائران اربعین به راحتی پذیرش و کار خروج آن‌ها انجام می‌شود، اما در آن سوی مرز و زمانی که زوار قصد ورود به خاک عراق را دارند به دلیل کافی نبودن وسایل نقلیه و همچنین کند بودن نیرو‌های مستقر در گیت‌های کشور عراق، پذیرش با کندی صورت می‌گیرد و همین باعث تراکم جمعیت در مرز‌های جمهوری اسلامی شده است.

 جاویدان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، زائرانی که فعلا موفق به خروج از مرز نشده اند مقداری دچار مشکل شده اند و به همین دلیل از زوار و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقاضا می‌کنیم فعلا به سمت مرز‌ها خصوصا خسروی در قصرشیرین حرکت نکنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار زائر در شهر‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور دارند و منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از مرز هستند و قطعا حضور تعداد بیشتر زائر تنها باعث کند شدن کار خدمات رسانی و معطلی آن‌ها در پشت دروازه مرز‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا محدودیت‌هایی در سه راهی نهاوند و سه راهی ملاوی اعمال شده است تا با تراکم بیشتر جمعیت مواجه نشویم.

سردار جاویدان از تداوم رایزنی‌ها از سوی مقامات جمهوری اسلامی و نیرو‌های مرزبانی با همتایان عراقی خود برای رفع مشکلات پیش آمده و از سرگیری اعزام دوباره زائران به عتبات عالیات خبر داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.